sâmbătă, 19 iulie 2014

Cum mi-am invatat copiii sa doarma singuri

 Sotul meu lucreaza ca sofer de TIR,pe comunitate,aprovizioneaza marile lanturi de hipermarketuri din diferite tari,lucreaza doua luni apoi o luna sta acasa si tot asa.Cand vine acasa cei doi copiii ai nostrii,un baietel de 7 ani si o fetita de 5 nu-i dau pace nici  cinci minute,sunt topiti dupa tatal lor mai ales ca-i si rasfata foarte mult.
 Cat timp era plecat sotul  eu dormeam cu cei mici,de fapt ma chinuiam sa dorm,pentru ca intr-un pat matrimonial,in dormitorul nostru,dormeam la picioarele copiiilor.Cand sotul meu venea acasa dormea el cu ei iar eu ajungeam pe canapea,iar timpul petrecut doar cu sotul meu a scazut considerabil,mai ales ca el adormea  inaintea copiilor.
  Asa ca m-am hotarat sa-i invat sa doarma singuri in dormitorul lor. Am asteptat sa plece sotul la munca in strainatate, m-am inarmat cu multa rabdare si pentru inceput am facut din dormitorul lor un loc placut ,atragator pentru ei.Le-am cumparat un pat in forma de masina ,de autobuz de fapt,supraetajat,o veioza cu personaje din desenele animate,un fotoliu pentru mine de pe care sa le citesc povesti si start!
 
Am inceput seara cu o baita relaxanta,apoi m-am jucat cu ei putin,i-am pus la locurile lor in pat,le-am citi povesti,apoi am aprins veioza,le-am explicat ca sunt mari  si e cazul sa doarma singuri ,am lasat usa deschisa pe hol,spoturile aprinse pe hol,la luminozitate mica,usa de la dormitorul matrimonial deschisa si televizorul mergand in dormitorul matrimonial,sa nu le fie frica.Bineinteles au inceput sa strige ca le e sete,apoi ca vor sa faca pipi,apoi cea mica a inceput sa se smiorcaie un pic ,dar am ramas sigura pe mine si le-am explicat ca nu se va schimba nimic,vor dormi singuri in dormitorul lor de acum incolo.Noaptea a fost agitata ,ma mai strigau din cand in cand,din diferite motive,dar am avut rabdare .
 A doua seara la fel si in serile urmatoare tot asa,apoi au inceput sa se obisnuiasca si am  inceput sa mai opresc din lumini noaptea,intai pe hol,apoi in dormitorul meu,apoi si in al lor.
 Cel mai uimit a fost sotul meu,cand a venit acasa dupa doua luni.Am pus copiii in patutul lor ,i-am pupat  de noapte buna,am inchis usa de la camera lor si am mers impreuna in dormitorul nostru,parca ne pufnea si rasul,nu ne venea sa credem ca putem dormi impreuna.Cei mici ramaneau la ei in dormitor,dar nu adormeau imediat,se mai gandaceau,discutau,radeau si pentru ei era un lucru nou.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu