luni, 5 mai 2014

Povestea din spatele povestii

 Am incercat sa scriu un articol pentru campania organizata de http://blogalinitiative.ro/  si ONGFest 2014 ,dar dupa ce am stat o ora in fata laptopului,mi-am dat seama ca uneori cuvintele sunt prea mici ca sa exprime ceea ce simtim.
 Da! mi-as dori sa pot schimba:oameni,situatii,trairi,vieti ,as vrea sa am puterea de a schimba lumea intreaga ,dar de fapt nu pot ,singura nu pot ,dar impreuna sigur putem reusi.In acest sens o sa dau doar copy-paste unei scrisori publicate de buna mea prietena,consateana,colega de liceu,scrisoare trimisa massmedia,dar fara ecou:

" Sunt un simplu om...si atat. Un om care simte si care spune tot ce simte.
Sa traiesti si sa fii in acelasi timp responsabil pentru viata pe care o traiesti este o povara imensa; dar sa traiesti, pe deasupra si cu sentimente care iti accentueaza povara asta, este chiar un chin. Cati oameni pot spune ca simt tot ce traiesc, simt tot ce spun, ce vad, ce ating, ce inteleg si ce transmit?
Eu sunt nimeni...dar pentru mine, sunt cineva!
Si urmeaza povestea!pentru ca intotdeauna exista o poveste in spatele fiecarei trairi!
Fratele meu are 19 ani-Florin; este inalt, are o constructie atletica, e brunet si are ochii negri, patrunzatori.Are insa, mintea unui copil de 7 ani!!! Un copil, in trup de adolescent in plina pubertate! Nu stiu exact cauzele care au condus la situatia asta, ori care este motivul concret pentru care el este asa. Cand era bebelus, era un copil scump si foarte dragalas, cu parul mare si carliontat. Imi amintesc de o poza a lui cu sora noastra (Mariana) -el avea aproape 2 ani, cred, si era un copil normal si hazliu. La 2 ani si 8 luni, insa, totul s-a schimbat in vietile noastre. TOTUL! Cancer renal, operatii, citostatice, ani pierduti prin spitale, alaturi de mama! A castigat batalia, dar nu si razboiul cu viata lui!Are nevoie de sprijin, consiliere, indrumare, incredere - si toate astea- permanent!Are nevoie de un program care sa-i schimbe perceptia, viata, viitorul. Are nevoie de ajutor profesionist!
Florin avea 7 ani cand sora noastra a murit!Cancer ovarian!
O parte din mama a murit cand Florin avea 2 ani si 8 luni; o alta parte a murit odata cu sora noastra. N-as vrea sa moara si restul!
Am nevoie de ajutorul vostru!
Am nevoie de ajutorul vostru pana cand gasesc cea mai buna solutie pentru ei. Mama are nevoie de toata incurajarea posibila din lume pentru a fi puternica si pentru a fi langa fratele meu. Are nevoie de povesti care s-o inspire, are nevoie de incurajari, atentie si indrumare. Are nevoie sa stie ca exista oameni cu suflet care o inteleg, stiu prin ce a trecut, oameni care ii impartasesc sentimentele si o apreciaza si o ridica din groapa adanca pe care viata i-a sapat-o crunt!
De ce acum? De unde interesul meu, dintr-o data, pentru viitorul mamei si a fratelui meu? Pentru ca simt ca lipseste ceva, pentru ca simt ca n-am facut tot ce-mi sta in putinta sa-i ajut, pentru ca am avut o copilarie trista si nefericita, pentru ca am un copil si abia acum realizez ce e in sufletul mamei mele! Si pentru ca stiu ca mama nu este nemuritoare si n-o sa fie la nesfarsit langa Florin!N-am vorbit niciodata despre sentimente cu mama; n-am vorbit niciodata despre moartea Marianei, n-am plans niciodata in fata ei, nu i-am spus niciodata cand am fost si de ce am fost trista, n-am vrut sa-i spun cand am descoperit ca am o tumora pe creier - pentru ca n-am vrut s-o intristez mai mult decat era necesar.
Am nevoie de toate resursele posibile pentru a-i ajuta! Am nevoie de Media, de psihologi, de oameni dezghetati care sunt pregatiti sa se implice emotional, de Asociatii cu programe de care poate beneficia fratele meu, de oameni simpli care-i sunt alaturi mamei printr-o simpla telegrama! Avem nevoie de putere!Avem nevoie de idei!
Mama locuieste intr-un sat-Jijila, in judetul Tulcea; nu are internet acasa, dar sunt sigura ca s-ar bucura daca ar primi "Like" sau "Share" intr-o scrisoare! Sava Dumitra e numele ei si sunt mandra ca e mama mea!
Eu sunt creativa si vreau sa profit, sentimental, de pe urma imaginatiei mele si, poate, s-o ajut cumva pe mama prin intermediul asta. Pentru ca intodeauna si situatia financiara te impiedica sa obtii ceea ce-ti doresti- in cazul mamei - imposibilitatea de a-l inscrie pe Florin intr-un program de integrare, de a se muta intr-un oras care-i putea oferi posibilitatea integrarii lui, care-i putea oferi lui Florin ajutorul de care are nevoie, m-am gandit sa "creez" mereu ceva unic in schimbul ajutorului vostru! Pentru ca nu am avut resursele necesare ori timpul necesar dedicarii in totalite hobby-ului meu, va arat doar ce poate insemna "creatia" mea, nelimitata!

Email: ioanayy@yahoo.com
"
  



Pentru veridicitate atasez linkul povestii ei publicate si pe facebook,pe contul ei personal: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202107826271607&set=a.4798638358300.2162313.1066251346&type=1&stream_ref=10  
  precum si articolul publicat de Paula Herlo,singura jurnalista care ia publicat scrisoarea: http://www.paulaherlo.ro/o-mama-a-murit-de-doua-ori-si-a-inviat-de-tot-atatea-ori-pentru-copiii-ei-in-saptamana-mare-oamenii-sunt-lumina/  
 cred ca  pot  fi ajuti de cei de la  http://www.asociatiamame.com/ 
   DARUIM O SANSA IN PLUS LA VIATA!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu